IPM Group en RMB ontfermen zich over Fun Radio

FUN Radio

Fun Radio is door IPM Group overgenomen en is meteen de laatste grote privé-radiozender in Wallonië die onder de vleugels van een grote mediagroep komt. De regie wordt vanaf april aan RMB toevertrouwd; voorheen ontfermde DPG Media Advertising er zich over.

Fun Radio is een jonge, positief aanstekelijke urban en dance zender die sinds 1990 in het Franstalige gedeelte van België te beluisteren is. De zender richt zich via 20 FM-frequenties en DAB+ op jongeren en jongvolwassenen.

Fun Radio komt in Etterbeek de audiovisuele tak van IPM versterken, dat al eigenaar is van tv-zender LN24 en LN Radio en b.v. ook de kranten La Libre en La Dernière Heure uitgeeft. Op het programma staan ook technische, operationele en marketingsynergieën met LN Radio.

Voor RMB betekent Fun Radio, bovenop NRJ en Tipik, niets minder dan de hegemonie in het Zuiden, met, in 12+, 45,3 % in total radio, een ‘commercial share’ van 52,4 % en meer dan anderhalf miljoen luisteraars.

Fun Radio bereikt dagelijks iets meer dan 135.000 luisteraars, met een marktaandeel van 4,4 % op 12+. In de 12-34 categorie wordt dat 10,8 %.

Op Retrievermedia.be vind je alle benodigde info hier.

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon
Banner: Brussels Motor Show

Kennismaken met…

Image of Mark Daemen
Mark Daemen
Director Strategy, Innovation and Partnerships bij Roularta Media Group
In drie woorden: nieuwsgierig - geestig - (zelf)relativerend
cup of coffee
Niet ;-) Mijn portie caffeine komt uit Zero's van Pepsi en Coca-Cola.

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.

Retriever