Trainingen
Voor wie
- Marketing-/Communicatie professionals
- Pr managers
- Mediaplanners
- Account/Sales Managers
Kosten
€ 590 excl. btw
Kwalitatieve, kleinschalige training met een persoonlijke aanpak, geheel verzorgd inclusief lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat.
Trainingsdata
- Vrijdag 7 maart 2025
- Vrijdag 16 mei 2025
- Vrijdag 20 juni 2025
- Vrijdag 26 september 2025
- Vrijdag 24 oktober 2025
Informeer ook naar FR sessies en de In-company training.
Training
Retriever organiseert meerdere keren per jaar de kwalitatieve kleinschalige dagtraining ‘Introductie Mediaplanning’. Gedurende deze dag-training worden alle stappen uit het mediaplanningsproces doorlopen. Je bent na afloop bekend met alle factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne.
Schuif aan en volg stap voor stap de belangrijkste beslissingsmomenten binnen het mediaplanningsproces. Laat je informeren door de lesstof, en inspireren door de trainer en je medecursisten.
Om de training interactief te kunnen houden, hanteren we een maximum van 11 deelnemers.
Leerdoelen
Aan het eind van de training heb je kennis van de volgende onderwerpen:
- trends en ontwikkelingen in de marketing- & communicatiebranche
- factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne
- alle fases van het mediaplanningsproces
- media inkoop tips & tricks
Ervaringen van deelnemers
Inzicht in de nieuwste ontwikkelingen en kaders om na te denken over het waarom van je mediaplan.
Direct toepasbaar in de praktijk, boordevol relevante informatie.
Een goede combinatie van inspiratie en praktische hulpmiddelen.
Programma
09.00-09-30
ontvangst met koffie/thee en pastry
09.30-11.00
trends in media en communicatie – customer experience life cycle loop – ontwikkelingen media & mediumtypen
11.00-11.15
koffie-/theepauze
11.15-12.30
bespreking Fase I: bepalen en formuleren doelstellingen, boodschap, doelgroep, periode en budget
12.30-13.00
lunch met sandwiches, salade & koffie/thee/verse jus d’orange
13.00-14.30
bespreking Fase II en III met voorbeelden uit de praktijk: middelen en kanalen met beoordelingscriteria voor mediaselectie en daarbinnen titelselectie
14.30-14.45
koffie-/theepauze
14.45-15.30
bespreking Fase IV en V: mediaplan: timing en kosten inkoop: tips & tricks
15.30-16.00
discussie & afsluiting
Er wordt na afloop een certificaat uitgereikt met een bevestiging van deelname.