Trainingen

Retriever biedt naast de uitgebreide mediadatabase ook de toegepaste training 'Introductie Mediaplanning' en specifieke In-company trainingen aan. Deze trainingen sluiten perfect aan op de actuele praktijk en bereiden adverteerders, exploitanten en mediaplanners voor op de toekomst. Ontdek de nieuwste trends en strategieën die relevant zijn in de huidige mediawereld en ontwikkel effectieve mediaplannen.

Voor wie

  • Marketing-/Communicatie professionals
  • Pr managers
  • Mediaplanners
  • Account/Sales Managers

Kosten

€ 590 excl. btw

Kwalitatieve, kleinschalige training met een persoonlijke aanpak, geheel verzorgd inclusief lunch, cursusmateriaal en deelnamecertificaat.

Trainingsdata

  • 27 september 2024 (NL- version) (afgerond)
  • 18 oktober 2024 (NL-version) (nog 2 plekken beschikbaar)
  • 8 november 2024 (EN - version)

Informeer ook naar FR sessies en de In-company training.

Training

Retriever organiseert meerdere keren per jaar de kwalitatieve kleinschalige dagtraining ‘Introductie Mediaplanning’. Gedurende deze dag-training worden alle stappen uit het mediaplanningsproces doorlopen. Je bent na afloop bekend met alle factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne.

Schuif aan en volg stap voor stap de belangrijkste beslissingsmomenten binnen het mediaplanningsproces. Laat je informeren door de lesstof, en inspireren door de trainer en je medecursisten.

Om de training interactief te kunnen houden, hanteren we een maximum van 11 deelnemers.

Leerdoelen

Aan het eind van de training heb je kennis van de volgende onderwerpen:

  • trends en ontwikkelingen in de marketing- & communicatiebranche
  • factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne
  • alle fases van het mediaplanningsproces
  • media inkoop tips & tricks

Ervaringen van deelnemers

Inzicht in de nieuwste ontwikkelingen en kaders om na te denken over het waarom van je mediaplan.
Jill Bakker,PR Advisor, De Wolven
Direct toepasbaar in de praktijk, boordevol relevante informatie.
Silvia Jagtenberg, Project Coordinator Media, Marketing, PR, Luxaflex Nederland
Een goede combinatie van inspiratie en praktische hulpmiddelen.
Lisette Landman, Project Manager, Scope Business Media

Programma

09.00-09-30
ontvangst met koffie/thee en pastry

09.30-11.00
trends in media en communicatie – customer experience life cycle loop – ontwikkelingen media & mediumtypen

11.00-11.15
koffie-/theepauze

11.15-12.30
bespreking Fase I: bepalen en formuleren doelstellingen, boodschap, doelgroep, periode en budget

12.30-13.00
lunch met sandwiches, salade & koffie/thee/verse jus d’orange

13.00-14.30
bespreking Fase II en III met voorbeelden uit de praktijk: middelen en kanalen met beoordelingscriteria voor mediaselectie en daarbinnen titelselectie

14.30-14.45
koffie-/theepauze

14.45-15.30
bespreking Fase IV en V: mediaplan: timing en kosten inkoop: tips & tricks

15.30-16.00
discussie & afsluiting

Er wordt na afloop een certificaat uitgereikt met een bevestiging van deelname.

Informatie en inschrijven

Overige producten van Retriever