Mediahuis heeft besloten om de advertising-exploitatie van al zijn podcasts onder te brengen bij Var (Vlaamse Audiovisuele Regie), de reclameregie van VRT. Met die opvallende nieuwe samenwerking versterkt Var zijn verankering in de podcastmarkt.
Tot eind maart was de regie van de podcasts van Mediahuis in handen van Ads & Data (Mediahuis, Telenet/SBS en Proximus). Het nieuwe samenwerkingsverband hoort onder het motto ‘lokale stemmen verdienen een groot podium’ en maakt dat Var voortaan de grootste podcastinventaris van Vlaanderen in portefeuille heeft, goed voor meer dan 300 titels.
Mediahuis kan bogen op diepgaande en relevante podcastcontent voor een breed en geëngageerd luisterpubliek. Met audioprerolls aan het begin van de podcastafleveringen van bijv. ‘DS Vandaag’ (De Standaard), ‘Van moord tot verdict’ (Het Belang van Limburg) of nog ‘Sjotcast’ en ‘De Koers is van Ons’ (Nieuwsblad) of ‘Achter de Schermen’ (Play Media) kunnen adverteerders met Var sinds 1 april volop mee in dat verhaal stappen. De sponsoring van de podcasts loopt nog steeds via Mediahuis.