RMB lanceert een compleet podcast aanbod met RTBF, NRJ en dankzij een samenwerking met Azerion, ook Radio France. Dit aanbod is gebaseerd op een catalogus met duizenden podcasts en kan een aanzienlijk bereik opleveren.
Met 14% penetratie in België (31% in het zuiden van het land - digital News Report, Reuters Institute 2022), zitten podcasts sterk in de lift. Podcast by RMB biedt twee opties voor adverteren: een 'RON of podcast' pre-roll, met een beschikbaarheid van in totaal 4 miljoen impressies per maand en de mogelijkheid om hieraan een laag socio-demografische of intentie data toe te voegen. Adverteerders kunnen ook kiezen voor een op maat gemaakte 'Sponsor podcasts' - optie, die perfect aansluit op het campagne thema en is gebaseerd op diens briefing.
De kosten voor inzet van de ‘RON of podcast’ bedragen 25€ CPM en de kosten voor het toevoegen van datalagen bedragen 6€ CPM voor 1 criterium en 10€ CPM voor twee criteria. In Retrievermedia.be vindt u naast bovengenoemde informatie ook een onderzoek over het gebruik en bereik van podcasts dat RMB heeft gepubliceerd.