Roularta verduurzaamt met milieubewuste reclamedrager: de Paper Wrap

paper wrap

Roularta komt met een duurzame twist op de aloude verpakking van zijn magazines Libelle en Trends/Tendances. De Paper Wrap is een creatieve, ‘groene’ verpakking die plastic bant en waarop geadverteerd kan worden. Resultaat? Een maximale aandacht en een minimale voetafdruk. De innovatie past in het kader van de doorgedreven duurzaamheidspolitiek die uitgever Roularta de laatste jaren uitrolt.

De cijfers spreken boekdelen: bij Libelle wordt per uitgave maar liefst 27 kilometer aan plastic folie bespaard, bij Trends/Tendances 23 kilometer per 100.000 exemplaren. Dat is echter niet alles, want Roularta weet zijn milieubewust engagement ook in een commercieel aantrekkelijke, impactvolle dubbelslag om te zetten. De advertentie van de opvallende Paper Wrap word binnenin het tijdschrift immers ook nog eens herhaald in de vorm van een volle pagina of een insert.

Trends/Tendances, met een oplage van 58.913 exemplaren, verschijnt 48 maal per jaar; Libelle, dat 52 maal verschijnt, telt 852.710 exemplaren (bron: CIM 2023 oktober). Adverteerders betalen voor de package Paper Wrap, inclusief technische kosten voor de wrap, én 1/1 pagina bij Libelle 31.400 € en bij Trends/Tendances 23.000 €.

Alle informatie op Retrievermedia.be

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon
Banner: Brussels Motor Show

Kennismaken met…

Image of Mark Daemen
Mark Daemen
Director Strategy, Innovation and Partnerships bij Roularta Media Group
In drie woorden: nieuwsgierig - geestig - (zelf)relativerend
cup of coffee
Niet ;-) Mijn portie caffeine komt uit Zero's van Pepsi en Coca-Cola.

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.

Retriever