‘Een goed mediaplan is een plan waarmee de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap en in de juiste frequentie wordt geconfronteerd met een reclame-uiting.’
Dit principe blijft overeind, ook in een wereld die snel digitaliseert en waarin AI-gedreven analyses en strengere privacyregelgeving nieuwe uitdagingen en mogelijkheden bieden. Maar in de praktijk zit de uitdaging vaak in het woordje ‘juiste’.
Waar bevindt jouw doelgroep zich, wat doen ze, hoe verloopt hun dag, en wat beweegt hen om jouw product te kiezen? Het begrijpen van hun customer journey en het vinden van de meest effectieve mediakanalen vraagt om inzicht in bereik en mogelijkheden.
Op verzoek van de markt hebben wij deze whitepaper geschreven om de veranderingen in mediaplanning te duiden en hoe deze zich verhouden tot de huidige trends. Retriever verzamelt alle data van alle mediamogelijkheden en is daardoor nauw betrokken bij deze ontwikkelingen. Dankzij de uitgebreide retrievermedia.be-database kunnen mediaplanners snel en eenvoudig de juiste opties vinden.
De basisstappen van mediaplanning worden in deze whitepaper helder toegelicht. Wil je jouw mediaplanning optimaliseren en inspelen op de nieuwste trends en ben je een mediaplanner bij een agentschap of mediamanager bij een brand? Dan kun je de 8-pagina hard-copy van deze whitepaper kosteloos aanvragen via info@retrievermedia.be. Geef je volledige naam, functie, bedrijf en zakelijke postadres op, dan sturen we hem je toe.