Vanaf maandag 2 september steekt MNM volledig in het nieuw: nieuw logo en bijhorende huisstijl, nieuwe baseline, nieuwe programma’s en een bredere positionering naar meer dan enkel jongeren. Meteen leunt de jongste radiozender van VRT nauwer aan bij de bij de recente make-over van de VRT-familie én kan MNM blijven mee-evolueren in de digitale wereld.
De rebranding van MNM door de publieke omroep kwam tot stand in samenwerking met het gerenommeerde internationale bureau Saffron. De nieuwe huisstijl zal op alle platformen te zien zijn: VRT MAX, DAB+, Instagram, enz. Het nieuwe logo valt op door de felle kleuren en ronde vormen, waarbij een opgeblazen ‘M’ instant herkenbaar moet worden.
De nieuwe look & listen gaat gepaard met een vervanging van de iconische ‘Music and more’ baseline door ‘Make Life Sing’. Het doel is immers om het leven van de luisteraars elke dag met de grootste hits en een mix van entertainment en ieders kleine en grote verhalen een beetje beter, leuker en vrolijker te maken. Daar moeten de vernieuwde ochtend- en avondprogramma’s mee voor zorgen. In De MNM Ochtendshow nemen Sander Gillis, Maureen Vanherberghen en Imane Boudadi het voortouw; s’avonds verwelkomt Kawtar Ehlalouch iedereen in Club Kawtar. Behalve op vrijdag, wanneer Manu Van Acker en Charlotte Sieben De Vrijdag is van Ons animeren.
Tenslotte lanceert MNM ook nieuwe initiatieven. Zo zullen in de dure septembermaand twee weken lang een hoop (school-, kot-, sportclub- en andere) rekeningen van luisteraars betaald worden.